På grundforløbets 2. del har vi på EUC Sjælland opdelt grundforløbet i 3 moduler af ca 5 ugers
varighed. Modulerne er delt op i 1⁄2 teori og 1⁄2 praktik, der afsluttes med et 3 ugers grundforløbs
projekt og en eksamen i det uddannelsesspecifikke fag.
Undervisningens indhold og struktur
Ved opstart på grundforløb 2 vil eleverne få en grundig information om de enkelte fag samt målene for disse
og samtidig med en gennemgang af de enkelte fag gives også en orientering om hvorledes de vil blive bedømt
i disse. For at sikre den enkeltes elevs trivsel diskuteres klasserumskultur, herunder gensidig respekt, ro i
klassen, oprydning, samtaleformen, mobil telefoni og mødedisciplin og hvilke indflydelser disse emner har for
det endelige udbytte.
Grundfag
Eleven skal have gennemført grundfag på følgende niveau og følgende karakter:
1) Matematik på F- niveau, bestået.
2) Teknologi på F-niveau, bestået.
Der undervises i følgende certifikatfag:
Rulle/buk, 1dag
Asfalt og bitumen 1 dag
Elementer brandbekæmpelse 1⁄2 dag
Brand Ved gnist producerende værktøj 1 dag
Førstehjælp 2 dage
Grundforløbsprøven
Opgaven omfatter en praktisk og/eller en teoretisk del. Skolen stiller opgaven i samarbejde med
andre skoler, der har samme uddannelse, og det faglige udvalg.
Prøven varer mellem 30 minutter og 7 timer er enten individuel eller i gruppe. Prøven bliver bedømt
som bestået/ikke bestået. Den skal være bestået for, at du kan påbegynde
skoleundervisning i hovedforløbet, medmindre det faglige udvalg har besluttet, at det ikke gælder
for din uddannelse.
I prøven kan der trækkes følgende opgaver
Flise-, murer-, pudse-, fuge-, samt gulv teknik
Bedømmelse:
Der vil komme en repræsentant fra det faglige udvalg, hvor du skal fremlægge dit projekt. Han vil
stille diverse spørgsmål, i forhold til din opgave og generelle murertekniske forklaringer. Der er også
en lærer med, som vil stille spørgsmål til din opgave. Din eksamen vil blive vurderet på baggrund, af
den praktiske opgave, det teoretiske og dine svar på de spørgsmål, der bliver stillet i forhold til din
opgave.